neljapäev, 23. mai 2013

Pärimusemäng

Teisipäeval (21. mai) oli käesoleva õppeaasta kevadiste pärimuse kursuste arvestus. See sai korraldatud üsna tavatul moel. Tegime algklasside õpilastele pärimusemängu. Ma arvan, et see oli õpilaste jaoks kordades keerulisem kui klassiruumis kirjalikku arvestust teha.
Planeerisime esialgu mängu läbi viia Iisakal, kus toimusid ka meie muinasaja kursuse tunnid. Nimelt töötab Iisaka talu välja muinasaja-teemalist õpperada ning oma mänguga tahtsime selle raja läbi proovida. Komistuskiviks sai aga suure hulga õpilaste transport.
Niisiis, tegime mängu hoopis kooli staadioni juures.
Pärimuse õppesuuna õpilased olid jaotatud kolme punkti ning klassid olid samuti kolmeks jaotatud ja käisid kõik punktid läbi. Mängu esimeses osas tutvustasid Piia, Kati, Lydia, Vivianne, Maria Elin, Margit ja Alari  lastele seda, kuidas muinasajal elati - millistes majades, millega tegeleti, mida söödi, mida seljas kanti, mida usuti jne. Abiks olid temaatilised tahvlid, mis lähevad ülesse Iisaka õpperajale.

Kati ja Piia kõnelesid sellest, mida inimesed muinasajal seljas kandsid. Aga ka kivikalmetest.


Alari ja Margit  tutvustasid muinasaja inimeste töid ning tööriistu.  Maria Elin rääkis toidust.

Vivianne ja Lydia andsid ülevaate nii ehitistest kui ka maailmavaatest.

Seejärel õpetasid Vivianne ja Lydia oma rühmale "Kingsepamängu", Maria Elin, Margi ja Alari oma rühmale ringmängu "Üks ühte, kaks ühte" ning Kati ja Piia õpetasid "Räditansu" (viiulil saatis õpetaja Elina Aasa). Kui tantsud-mängud selged, siis näidati õpitut ka teistele rühmadele.

Kolmanda klassi kliendid ja kingsepad mänguhoos.
"Üks ühte, kaks ühte" mäng.


Väike lõbus vahepala oli vanaema lõngakerade sassiajamine ning lahtiharutamine. Pärimusemäng lõppes soovipaelade sidumisega väega tammepuule.
Head soovid paelaga on tamme külge seotud.

Kokkuvõttes võib öelda, et kõik, mis sai plaanitud, õnnestus 100%. Ka ilm!
Pärimuse õpilased olid väga tublid. Nad suutsid algklasside õpilastes huvi äratada ning end kuulama panna. Nad olid ka läbi mõelnud, millest nad räägivad ja kuidas seda teevad (millised näited ja seosed tänapäevaga), samuti oskasid suurepäraselt küsimustele vastata ja  teemaga sealt edasi minna. Mängude õpetamine sujus väga ladusalt. Heameel, et algklasside õpilased tegid rõõmsasti kõike kaasa.

Kõik õpilased sooritasid kursuse "Avastades muinasaega" arvestuse ning kursuse "Rahvamuusika ja -tants" arvestuse. Lisaks oli rahulolu - saime vahva asjaga hakkama.










Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar